Z Prahy na severozápad do Chomutova má být dálnice D7 v celé délce 82 km hotova do roku 2029. Jako poslední úsek Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vybuduje obchvat Postoloprt. Loni na konci roku otevřelo obchvat Loun i navazující úsek do Chlumčan. Další úseky budou již ve Středočeském kraji.
D7 ve směru od Prahy končí u Slaného. Dále už řidiči musí jezdit po nevyhovující dvoupruhové silnici I/7, která tvoří obchvat Slaného, až k Panenskému Týnci. A právě tato část bude přebudována na dálnici.
V trase budoucí dálnice mezi Slaným a Panenským Týncem již probíhá kácení zeleně, dochází ke skrývkám ornice pro archeologický výzkum a začal samotný výzkum. ŘSD chce všechny tři úseky v celkové délce necelých 17 kilometrů začít stavět ještě letos.
Nové dálniční úseky vzniknou mezi Panenským Týncem a Kutrovicemi (zprovozněn v roce 2026. Dále Kutrovice a Slaný-západ s obchvatem Lotouše (zprovozněn v roce 2027). A třetím úsekem Slaný-západ – Knovíz (zprovozněn 2027).
Komplikované Postoloprty
Dálnice D7 měla podle ŘSD být dokončena v roce 2028, nakonec spíše bude až v roce 2029. A to kvůli chybějícímu úseku u Postoloprt, který je kvůli přípravám nejsložitější. V minulých letech ŘSD jednalo s radnicí v Postoloprtech o přesunu fotbalového stadionu, což se povedlo.
Jenže jsou tu další komplikace v řešení. Důvodem je komplikovaná příprava a výstavba 4,8 kilometru dlouhého úseku u Postoloprt, kde ŘSD dosud chybí územní rozhodnutí. K tomu potřebuje udělení výjimek z podmínek ochrany zvláště chráněných druhů rostlin a živočichů, řízení právě probíhá. Následně začne územní řízení. Předpoklad vydání územního rozhodnutí je v průběhu roku 2024, v roce 2025 chce ŘSD získat stavební povolení a vyhlásit výběrové řízení na zhotovitele.
Ze stavebního hlediska úsek u Postoloprt čeká i komplikovaná stavba. Budoucí dálnice je ve stopě stávající silnice I/7, tedy komplikace řidiči i stavbaři zažijí především při samotné výstavbě.