Propojení dálnice D10 a dálnice D8 má být plynulejší a ohleduplnější pro obce na trase. V následujících letech obchvaty silničáři postaví okolo Bezna, Mělnického Vtelna či Byšic a už v roce 2025 začne stavba tunelu pod zámkem v Jizerním Vtelnu.
Stavba obchvatu začne v první polovině roku 2025 a výstavba potrvá tři roky. Silničáři začnou výstavbou tunelu, celková délka obchvatu bude 1 285 metrů. Samotný tunel bude dlouhý 270 metrů.
Ředitelství silnic a dálnic původně odhadovalo cenu obchvatu na více než 922 milionů korun, nejvýhodnější nabídka jedné z osmi firem přihlášených do soutěže je 662 milionů korun. Kromě jednoho tunelu budou součástí stavby také dvě křižovatky, z toho jedna okružní.
Stávající hlavní silnice mezi Mladou Boleslaví a Mělníkem vede centrem Jizerního Vtelna a kroutí se mezi zdejšími domy. Vzhledem k tomu, že silnice I/16 je hlavním tahem od Mladé Boleslavi k Mělníku a dále přes Slaný k Rakovníku k dálnici D6, je zatížena kamionovou dopravou. Nová silnice bude v některých úsecích mít i střídavý třetí pruh v režimu 2+1.