Na českém mediálním trhu vzniklo nové mediazastupitelství MEDIASHOW Radio ENERGIC, které je partnerem pro rozhlasovou reklamu v komerčním mainstreamovém Rádiu Energic. Nové rádio vysílající od září 2023 posluchači naladí na internetu, v aplikacích a především v digitálním multiplexu DAB+, což je technologie příjmu rádia na klasickou anténu s DAB+ tunerem.
Tato technologie je již rozvinuta v západní Evropě a vysílají v ní i stávající rádia z FM pásma. V Česku v této technologii vysílají stanice Českého rozhlasu včetně internetových a digitálních stanic. V rámci komerčního vysílání je průkopníkem v rámci hitových hudebních stanic Radio Energic.
Digitální rádio je šetrné k prostředí a podporuje udržitelnost
Digitální technologie a vysílače v DAB+ jsou šetrné vůči životnímu prostředí a podporují udržitelnost. To je stále důležitější aspekt pro stále více české veřejnosti a firmy se svými značkami na to musí reagovat.
Posluchači hudby, ať už prostřednictvím různých aplikací či klasického rádia, stále více vyžadují po firmách, aby byly udržitelné. To se netýká jen vlastní činnosti, výroby, prodeje, ale také udržitelných reklamních nosičů. A právě digitální rádio je reklamní nosič budoucnosti.
MEDIASHOW Radio ENERGIC podporuje digitální rádio a udržitelnost firem
Na tyto požadavky reaguje Rádio Energic. To se dohodlo s PR Nest Media na partnerství a vznikl projekt MEDIASHOW Radio Energic, který je mediazastupitelstvím. Propojuje inzerenty s rádiovou stanicí. Zároveň edukuje, pomáhá při plánování kampaní a vysílacích bloků. Vytváří i kreativní řešení a nakupuje reklamní čas.
„Technologie DAB+ a internetového připojení je budoucnost přenosu hudby a mluveného slova. Uživatelé mluvené slovo vyžadují, zároveň poslouchají hudbu. Rádio jako mediatyp je stále žádané. Avšak nyní nastává v Česku historický okamžik. Rozjíždí se rádiové digitální vysílání, které je podobné tomu televiznímu,“ vysvětluje Radek Pešout, jednatel PR Nest Media, stojící za mediazastupitelstvím MEDIASHOW Radio ENERGIC.
„V mediálním prostředí se pohybujeme přes 25 let, značka MEDIASHOW je na trhu takřka 20 let. Rádiové vysílání má své kouzlo a pro inzerenty je jedním z nejlepších mediatypů. Můžete při poslechu hudby či mluveného slova dělat různé činnosti. Tomáš Veselý jako jednatel a programový ředitel Radia Energic je průkopníkem digitálního rádia. Myslí to skutečně vážně a po mnoha letech chce vybudovat čistě digitální rádio budoucnosti,“ říká Radek Pešout.
Pro inzerenty je kampaň na Radiu Energic i otázkou prestiže
Kromě zásahu by klienti měli řešit i nové trendy a oslovovat své potenciální zákazníky i tam, kde dosud nečiní. V rámci zaváděcí kampaně MEDIASHOW Radio ENERGIC připravuje atraktivní kampaně pro nové inzerenty.
„Jsme na počátku historického milníku. A marketingoví specialisté by měli své kampaně směrovat i do platforem, které jsou budoucností. Digitální rádio je budoucnost,“ připomíná Radek Pešout.
Rádio Energic je novou hudební stanicí se silným zábavným a informačním prvkem. Cílí na posluchačskou cílovou skupinu 20 – 45 let, v programu má zprávy, dopravu i počasí. Výkladní skříní je ranní a odpolední show Nakopávač s moderátorskou dvojicí Štěpo a Roman.