Zprávy Analýzy Rozhovory Názory Reportáže Podcasty
Běžecká sezóna je tady. Jak vybrat oblečení na běh?
Žena, běhání

Chceme-li pravidelně běhat, bez obuvi a oblečení to nepůjde. Jaké běžecké oblečení zvolit a na co si dát pozor?

U běžeckého oblečení je důležitá především prodyšnost a schopnost materiálu odvést pot.

Běžecké oblečení bychom měli vybírat s ohledem na roční období, ve kterém budeme běhat. Vždy je třeba zaměřit se na sportovní oblečení určené na běh. Klíčovou roli hraje materiál, který by měl být funkční.

Zapomeňte na bavlnu, která je sice prodyšná, ale neodvádí pot. Funkční materiál zajistí, že i když se budete potit, oblečení zůstane suché a vy nebude mít pocit mokra.

Dejte přednost kvalitě

Běžecký textil by měl být vyrobený z nejmodernějších materiálů a zároveň vybavený nejnovějšími patentovanými technologiemi. Třeba ženy si potrpí na atraktivní design, proto se výrobci zaměřují na detaily. Vše je uzpůsobeno pohodlí a maximálnímu výkonu.

Pokud chceme, aby nám funkční běžecké oblečení poskytlo maximální komfort, je vhodné vybírat materiál, který dále obsahuje určitý podíl elastanu (lycra či spandex). Zejména vrchní vrstva oblečení (mikina či bunda) by měla být ušita z funkčního materiálu, který bude odvádět pot od těla ven. To samé platí také u běžeckých kalhot, které bývají nejčastěji přiléhavé.

Pokud běháte za tmy, určitě vybírejte oblečení s reflexními prvky.

Nezapomínáme na ponožky a spodní prádlo

Velmi opomíjené jsou běžecké ponožky, které však mají důležitou roli pro maximální komfort z běhu. Měli bychom dát přednost ponožkám, které jsou přímo určené ke sportu.

Tyto ponožky mají funkční vlastnosti. Vybírejte ponožky vyrobené buď z čistě syntetických vláken, nebo s bavlnou, ale ne ve velkém množství. Ponožky na běhání by měly mít elastické pruhy, díky kterým lépe drží na noze a neshrnují se.

Také spodní prádlo by mělo být ušité z funkčního materiálu. Opět vybírejte takové, které je přímo určené ke sportu.

Přihlásit přes Seznam

Regiony

Tip od MEDIASHOW:

Doporučujeme

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama