Zprávy Analýzy Rozhovory Názory Reportáže Podcasty
Veřejnoprávní média v Evropě jsou pod tlakem. Němci i Češi by omezili rozhlas
Český rozhlas

Veřejnoprávní média v Evropě a napříč platformami a klesajícím zájmem o sledování v režimu teď a tady, musí obhajovat existenci.

Rádio oslavilo 100 let a v posledních letech především u mladé generace napříč Evropou ztrácí na významu, zejména ta veřejnoprávní. Zdá se, že nepomáhá ani rozvoj digitálního vysílání, které slibovalo rozmanitější nabídku, jenže mezitím se do popředí dostaly streamovací platformy a platformy na vyžádání. Lze si tak vytvářet vlastní playlisty hudby i pořadů (podcastů), poslouchat v čase kdy zrovna posluchač chce a klidně si poslechne několik dílů současně nebo si tu samou písničku pustí klidně pětkrát za sebou.

Jinými slovy vysílání teď a tady, tedy lineární, dramaturgicky sestaveno s cílem, že ho lidé budou poslouchat tak jak je, ztrácí především u mladé generace na oblíbenosti. Ta starší, zejména v současném Česku, přestává věřit zpravodajství a publicistice, sestavené editorem kdesi ve studiu rádia. Důvodem je vznik personalizovaného obsahu a sociálních sítí.

Tato část je MEDIASHOW.cz Premium

Vyzkoušejte prémiovou sekci s prémiovým obsahem za prémiovou cenu:

Zdarma registrovat

Zaregistrujte se přímo na webu či přihlaste se přes Seznam přímo teď.

A dočtěte si celý článek.

Přihlásit přes Seznam
Přihlásit přes Seznam

Regiony

Tip od MEDIASHOW:

Doporučujeme

Tip od MEDIASHOW:

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama