Zprávy Analýzy Rozhovory Názory Reportáže Podcasty
YouTube slaví 20 let. Ještě více chce konkurovat televizi
YouTube

Největší světový videoportál YouTube v roce 2025 oslaví 20 let existence. Zcela změnil vnímání internetu, který do roku 2005 byl zejména o textu a fotografiích.

Videoportál založil obchodní model na tvorbě a sdílení videoformátů, což do té doby bylo nepředstavitelné. Dnes je YouTube synonymem pro televizní vysílání, z kterého se postupně vyvinuly streamovací platformy.

Z místa pro ukládání amatérských domácích videí se stal technologický gigant s nesmírným společenským vlivem. Současný šéf YouTube Neal Mohan popsal čtyři hlavní oblasti, na které se jeho firma letos zaměří. Upozornil na to web MediaGuru.cz.

Velký celospolečenský dosah YouTube

Neal Mohan označil YouTube za současné kulturní epicentrum, jehož vliv se projevil i při nedávných amerických volbách. V roce 2025 proto chce YouTube svou společenskou pozici ještě vylepšovat, například další podporou podcastové tvorby. Na první pohled to přitom vypadá paradoxně, že se na serveru pro sdílení videí tak daří mluvenému slovu. YouTube se však ve Spojených státech stalo platformou, odkud lidé tento formát nejčastěji poslouchají.

YouTube dále Neal Mohan připodobnil k nástupníkovi televize. Už jenom proto, že v USA lidé nejvíc sledují obsah videoportálu už ne přes mobil, ale televizní obrazovku.

Více interaktivity televizoru a mobilního telefonu

Šéf YouTube z trendů nastínil například experimentování s interaktivními prvky typu možnosti sledovat youtubové video na televizi a současně jej přes mobilní telefon komentovat nebo funkci Watch With. Tvůrci by tak mohli glosovat různá živá vysílání.

YouTube existuje na základě loajální skupině tvůrců z celého světa. Bez nich by videoplatforma nemohla existovat.

Více peněz pro nezávislé tvůrce

Neal Mohan tvůrcům slíbil rozšířené možnosti výdělku včetně snadnějšího navazování partnerství se značkami. „Loni měla většina kanálů vydělávajících desítky tisíc dolarů a více ještě další zdroje příjmů kromě provizí z reklamy u videí. Pro mnoho tvůrců se stávají klíčová nákupní doporučení,“ uvedl šéf YouTube. V roce 2024 o čtyřicet procent vzrostl počet lidí, kteří si předplácí exkluzivní obsah konkrétního kanálu.

Umělá inteligence a algoritmy YouTube

Čtvrtým bodem strategie YouTube bude umělá inteligence. Trend AI a souvisejících konceptů typu strojového učení má letos ještě účinněji pohánět fungování YouTube.

Jeho algoritmy by měly letos zvládat například automaticky odhadnout věk uživatele, a přizpůsobit mu tak nabídku obsahu. Kromě toho by i tvůrci měli dostat do ruky další nástroje, které jim zautomatizují například tvorbu videonáhledů, popisků nebo názvů videí. YouTube počítá také s dalším rozšířením funkce automatického předabování videí do cizích jazyků.

Přihlásit přes Seznam

Regiony

Tip od MEDIASHOW:

Doporučujeme

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama